Dynamic 365 Commerce maakt einde aan interfacen met webshops!

Eindelijk heeft Microsoft nu ook zelf een antwoord op een vraag die veel bedrijven al jaren hebben, namelijk een “out-of-the box” eCommerce oplossing die ook standaard real-time gekoppeld is aan Dynamics 365.

Het met je handen in het haar zitten over hoe de eCommerce oplossing zonder al te hoge kosten toch integreert in de rest van het IT landschap is bij deze voorbij. Natuurlijk was er al een integratie met Shopify die “out-of-the box” meegeleverd wordt en zijn er al apps beschikbaar van verschillende partijen, waarmee eCommerce software gekoppeld kan worden aan Dynamics 365 / Business Central, maar nu kun je ook bij Micorsoft Dynamic 365 Commerce aanschaffen. In dit blog som ik de belangrijkste functionaliteiten op :

  • Responsive design: De modules in de Dynamics 365 Commerce Store starter kit ondersteunen verschillende weergaven voor desktop, laptop, tablet, grote en kleine mobiele telefoonervaringen.
  • Headless Commerce: Daarnaast is het platform in meerdere lagen opgebouwd, waardoor het front-end los staat van het back-end. Daardoor kun je het UX design aan je vertrouwde partner over laten. Waardoor je corperate identity behouden blijft. Meer weten over headless commerce? Lees dan dit blog: Headless commerce een must have
  • Integratie met Dynamics 365: Uiteraard integreert het naadloos met Business Central / Dynamics 365, waardoor product informatie, klanten en orders real-time uitgewisseld kunnen worden. In het back-end zijn de volgende onderdelen te beheren:
    • Producten en categorieën – Beheer producten, productkits, productafbeeldingen, producthiërarchieën en aanvullende productcategorieën.
    • Catalogi en assortimenten – Beheer productassortiment, catalogi en catalogusafbeeldingen.
    • Productaanbevelingen – Beheer geassisteerde verkoop- en aanbevelingslijsten die u verbetert met machine learning.
    • Prijzen en kortingen – Beheer productkortingen, beheer kortingsbonnen, breng prijswijzigingen aan en stel prijsregels en prijsgroepen in voor categorieën.
    • Retailkanalen – Opzetten en beheren van winkels, callcenters en online winkels. Hiermee kunt u ook financiële overzichten van kanalen bekijken en vergelijken.
    • Medewerkers – Beheer en wijs medewerkers toe aan kanalen via adresboeken en stel machtigingsgroepen in.
    • Klanten – Helpt u Dynamics 365 Customer Service te gebruiken om klantorders te maken en te beheren, retour- en vervangingsorders te beheren, catalogi te verzenden, loyaliteitsprogramma’s op te zetten en klanttransacties te bekijken.
    • Voorraad – Beheer voorhanden voorraad en voorraadtellingen. Gebruik deze functie ook om bevoorradingsregels, productpakketten voor merchandising, streepjescodes en labels in te stellen en retourlocaties en servicecategorieën te beheren.
  • Integratie met Dynamics 365 Marketing en alle andere 365 platforms (Office, Power Automate, Power Apps, PowerBi): Door Dynamics 365 Marketing ontstaat een integratie van promoties, voorraad en prijzen via alle kanalen die kunnen worden gebruikt om specifieke klantsegmenten te bereiken. Via de intuïtieve Site-builder-tool die beschikbaar is in Commerce, kan aangepaste content worden gemaakt voor een grote verscheidenheid aan klantsegmenten en kanalen. Specifieke site-inhoud kan op de markt worden gebracht en getoond op basis van klantinzichten die zijn verzameld op basis van statistieken (bijv. via PowerBi) zoals geolocatie om verder te helpen bij klantsegmentatie en targeting.
  • AI: De dagelijkse bedrijfsvoering kan worden verbeterd door het gebruik van de Store Commerce-app en door AI aangestuurde aanbevelingen. Door deze tools te gebruiken, kunt u kosteneffectieve voorraadbeslissingen nemen en de juiste producten op het juiste moment op de juiste klanten richten. Cloudintelligentie is belangrijk om de organisatie in een Commerce-operatie te helpen behouden en om realtime gegevens te verkrijgen ter ondersteuning van belangrijke zakelijke beslissingen.
  • Heatmaps via Microsoft Clarity, hiermee kunt u volgen hoe klanten via de site navigeren en de inhoud van de site naadloos aanpassen wanneer inzichten binnenkomen die betrekking hebben op klantinteractie.
  • Betalingsmethoden: zijn in te stellen in de module Detailhandel en handel in Dynamics 365 Finance. Als een klant bijvoorbeeld zijn winkelwagentje wil afrekenen met een cadeaubon, kan dit ingericht worden via de Dynamics 365 omgeving in de betaalmethoden.
  • Dynamics 365 Fraudebescherming helpt u online te beschermen. Hoewel online verkopen u helpt kosten te verlagen en de klantervaring te verbeteren, stelt het u ook bloot aan fraudedreigingen. Ervaren gebruikers profiteren van de relatieve anonimiteit en toegankelijkheid van uw online kanaal. Deze gebruikers creëren bijvoorbeeld kwaadwillig transacties via gecompromitteerde accounts en gestolen betaalmiddelen. Met deze module kun u acties zoals account overname, valse productrecensies, misbruik programmakorting etc detecteren en

Kortom Dynamics 365 Commerce is een mooie aanvulling op het 365 pakket wat Microsoft aanbied en is zeer uitgebreid vanwege alle integratie mogelijkheden met andere Microsoft 365 oplossingen en daardoor ook heel geschikt als B2B oplossing.

Hulp nodig met uw eCommerce oplossing integreren? Of andere ERP vraagstukken?

Maak dan online een vrijblijvende afspraak om de mogelijkheden verder te bekijken.

«
»


Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share