Heeft jouw webshop ook een SPARQUE nodig?

Op het gebied van AI (Artifical Intelligence) toepassen in de eCommerce wereld is al veel mogelijk. SPARQUE is een mooi voorbeeld daarvan om je webshop gebruiksvriendelijker én persoonlijker te maken. Waar veel eCommerce managers mee stoeien is gepersonaliseerde inhoud tonen aan klanten en relevante informatie, zonder dat er een heel team aan medewerkers op zit om de data te onderhouden. Laat SPARQUE daar nu een mooie SiteSearch tool voor zijn. Vooral in B2B shops waar veel verschillende soorten producten verkocht worden en een breed publiek de webshop bezoekt, is het persoonlijk houden een uitdaging.

Een voorbeeld is een groothandel in CV ketels, waarbij hun klanten, vaak monteurs van het hele assortiment slechts 2 tot 3 merken verkopen. Dan wil je irrelevante informatie voor hen uitfilteren, want alle 10.000 andere onderdelen die niet op de apparaten passen die ze verkopen heeft geen enkele zin om te tonen. Het zorgt alleen maar voor gebruikers ongemak, in plaats van gemak met het risico dat ze het bij een ander bestellen als het daar makkelijker gaat.

Daar komt SPARQUE om de hoek kijken, waarbij door middel van zoek- en aanbevelingstechnologie de juiste relevante content aan gebruikers getoond kan worden. Zoals relevante producten, maar ook de relevante filters bovenaan voor de juiste doelgroep.

SPARQUE is een bedrijf wat afgelopen jaar opgenomen is door het Duitse bedrijf Intershop. Intershop heeft SPARQUE gekozen als standaard zoek machine en recommendation machine voor hun nieuwe generatie webshops. 

De op AI gebaseerde zoek- en aanbevelingstechnologie is gebaseerd op software van Spinque BV, die op zijn beurt voortkwam uit het Nederlands Nationaal Onderzoeksinstituut voor Wiskunde en Informatica (CWI) in Amsterdam.

Met SPARQUE kun je data uit verschillende systemen halen, zoals het combineren van data uit het ERP, PIM, e-Commerce systeem of zelfs externe apps als Buienradar en deze samen combineren. Door het CMS in Spinque kan een marketeer na een training van een dag aan de slag om de regels te bepalen welke content wanneer getoond wordt. De marketeer kan bijv. bepalen dat het weer meespeelt in het tonen van producten en deze als extra blokje toevoegen, zodat in een regenachtige periode de paraplu’s bovenaan staan in de webshop. De output is een Json bestand met product data en filters, waardoor deze code in de meeste moderne shops geïntegreerd kan worden.

De kracht van dit systeem is, dat je vooraf bepaald door middel van regels welke content wanneer getoond wordt en daarna geen tijd hoeft te stoppen in het instellen van nieuwe pages, nieuwe filters, personalisaties als er een nieuwe collectie/ assortiment of nieuwe klantengroep bij komt. De tool verdient zich terug doordat er meer relevante informatie getoond wordt, er meer verkocht wordt en zo de omzet per bezoeker wordt verhoogd.

Wil je weten of jouw webshop ook geschikt is om SPARQUE toe te voegen?

Maak dan online een geheel vrijblijvende afspraak!

«
»


Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share