Return on investement berekening nieuwe webshop

Return on investement is een veel gebruikte calculatie methode om te bepalen wanneer je de investering in bijvoorbeeld een nieuwe webshop hebt terug verdient. Stel je verkoopt producten met een lage marge, dan is het goed om te bepalen hoeveel de implementatie totaal mag gaan kosten. Met onderstaande calcualtor kan je spelen met de terug verdien tijd en de implementatie kosten die het maximaal mogen gaan kosten. Het geeft je een goed beeld hoe lang het duurt voordat de investering eruit is, op die manier kun je het budget bijstellen.

In onderstaande calculator vul je eerst de opbrengst in, daarna de kosten die je bij de optimalisatie of implementatie gaat maken. Daarna vul je een aantal maanden in wanneer de investering terug verdient moet zijn, aan het percentage kun je zien of dat gaat lukken. Een ROI percentage boven de 100% geeft aan dat de investering is terug verdient.

Zijn er meerdere ondersteunende software componenten die geïmplementeerd worden, zoals een PIM systeem bij een webshop. Dan is het aan te raden om bij de eenmalige kosten de totale kosten van alle software te bepalen, omdat de opbrengsten vanuit de webshop komen. Ook kun je aanvullende opbrengsten meenemen, zoals efficiënter werken (dus minder tijd nodig hebben) door een PIM systeem te gaan gebruiken. 

Hulp nodig bij e-commerce software selectie?
Neem contact op om de mogelijkheden door te spreken!

«
»


Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share