ROI berekening inzet van een e-commerce Consultant

Op 15 augustus schreef ik een blog item over de return on investment , om een berekening te doen voor het aanschaffen van nieuwe e-commerce software. Stel dat je nog niet toe bent aan een nieuwe webshop, maar je zou toch wel graag eens een consultant inschakelen dan kun je je afvragen wat is de ROI daarvan eigenlijk?

In mijn e-book Strategisch e-commerce management leg ik de 1% regel uit. Als je een webshop 1% verbeterd per maand en daardoor 1% meer omzet haalt via de webshop. Dan betekend het iedere maand een stukje groeit. Daarom vond ik het tijd om ook dat is concreet te maken met een ROI berekening.

Hoe werkt het?

Vul in onderstaand formulier de huidige omzet in, wellicht nog een aantal FTE uren die je bijvoorbeeld bespaart als een binnenverkoop medewerker zich niet bezig hoeft te houden met de webshop. Daarnaast de kosten die gemaakt worden door een consultant in te schakelen, bijv. 8 uur per maand. En onderaan het formulier zie je het ROI percentage, de groei in omzet in maanden uitgedrukt en je kunt berekenen wat de groei is over een langere tijd 1% over 1% etc.

«


Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share