Sana Commerce 2025: Innovatie en Groei voor B2B

Het nieuwe jaar staat weer bijna voor de deur en daarom is het tijd om vooruit te kijken naar 2025! Wat staat er in het nieuwe jaar bij Sana Commerce op de Roadmap? In deze blog meer over de nieuwe functionaliteiten die Q1 2025 uitgerold worden.

Sana Commerce is een e-commerceplatform dat is ontworpen voor B2B-bedrijven zoals fabrikanten, groothandels en distributeurs. Het platform integreert naadloos met SAP of Microsoft Dynamics ERP-systemen, waardoor bedrijven hun klantrelaties kunnen optimaliseren en complexe B2B processen online kunnen brengen.

Het doel van Sana Commerce is om bedrijven te helpen bij het bieden van een gebruiksvriendelijke en gepersonaliseerde online ervaring voor hun klanten, terwijl ze tegelijkertijd de betrouwbaarheid en efficiëntie van hun systemen verbeteren

Sana Commerce heeft een aantal interessante ontwikkelingen en verbeteringen gepland voor 2025. Hieronder zijn een aantal aandachtsgebieden benoemd:

  1. E-commerce Adoption: Er wordt een sterke nadruk gelegd op het bevorderen van e-commerce adoptie, zowel binnen interne teams als bij klanten. Dit komt door de voorspelling dat 80% van alle B2B-transacties in 2025 online zal plaatsvinden.
    1. Address validatie: Met deze functie wordt de invoer van address gegevens eenvoudiger en vindt er een beter controle plaats om fouten te voorkomen.
    2. AI Sana Assistent: De assistent gaat ondersteuning bieden bij het verstrekken van informatie.
    3. Verbeterde My account met backorder regels: Met deze functionaliteit zien gebruikers in 1 oogopslag alle openstaande orderregels in hun account.
    4. Order details: Vanuit het ERP systeem kan bepaald worden welke velden uit het ERP systeem gekoppeld worden aan de order details in Sana. Om klanten een zo goed mogelijk overzicht te bieden van de status van hun bestelling en overbodige informatie weg te laten.
  2. Beheer van Complexiteit: Sana Commerce werkt aan functies zoals online verkoopruimtes en dealonderhandelingen om complexe aankopen via e-commerce te beheren.
    1. Voorraad locatie selectie: Online klanten kunnen kiezen vanuit welke voorraad locatie ze geleverd gaan krijgen.
    2. Back-in stock date: Klanten krijgen meer inzicht wanneer de eerst volgende inkooporder binnen komt als een product niet meer op voorraad is.
    3. Back in stock e-mail: Klanten kunnen een notificatie ontvangen als een product binnenkomt die niet op voorraad is.
  3. Personalisatie: Er wordt voortgegaan met het ontwikkelen van persoonlijke aanbevelingen en klantgerichte prijzen door gebruik te maken van realtime klantgegevens.
    1. Delivery date selection: Online klanten kunnen een gewenste leverdatum kiezen die aansluit bij hun vaste leverdagen.
    2. Klantassortiment: Het klantassortiment is al jaren in Sana een bekend begrip, maar sinds een tijdje in het ERP systeem verder uitgebreid, waardoor een assortiment ook op basis van velden van de artikelkaart of attributen bepaald kunnen worden.

Wanneer beschikbaar? Sana Commerce voert continue aanpassingen door, waarbij elke twee weken een nieuwe versie van Sana Commerce Cloud wordt uitgebracht.

«
»


Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share